Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Flygbussarna pratar linjärt

Publicerad: 13 April 2015, 08:33

Bild på kampanjen.

Flygbussarna öppnar en ny linje från Bromma flygplats till Arlanda. Det kommunicerar de genom en avskalad utomhuskampanj med en linje som ska spegla enkelheten.


Ämnen i artikeln:

Flygbussarna

Tanken med den nya linjen är att det ska bli enklare att göra transfers mellan Bromma och Arlanda. Reklambyrån Acne tog tillvara på enkelheten i den nya kampanjen som har ett minst sagt avskalat bildspråk.

– Kampanjen "Ny linje" är dessutom så pass stark rent konceptuellt att den lätt kan anpassas och utvecklas beroende på hur, var och när vi väljer att kommunicera, säger Josef Holmgren, AD på Acne Advertising, i ett pressmeddelande.

Förutom själva utomhustavlan sträcker sig kampanjen utanför de givna ytorna genom en svart linje. Den markerar att bussarna nu går raka vägen istället för via city.

– Vi vill tillbaka till ett mer vågat Flygbussarna som hörs i mediabruset utan att skrika. Bland neon och prissplashar är det just det minimalistiska som gör att vi sticker ut, kommenterar marknadschefen Fredrik Thors.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Flygbussarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.