Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Framgångspodden släpper rörligt format i samarbete med Lexus

Publicerad: 5 Juli 2017, 08:35

Alexander Pärleros intervjuar Katarina Gospic i en Lexus.

Alexander Pärleros blir Lexus första influencer-samarbete i Sverige när det rörliga formatet "Framgångsbilen" släpps i dag.


Ämnen i artikeln:

LexusInfluencerPodcastAlexander Pärleros

Sedan tidigare är Telia och Nordea samarbetspartners till "Framgångspodden" som görs av entreprenören Alexander Pärleros. Nu väljer Lexus att göra sitt första samarbete med en inluencer i ett långsiktigt samarbetsavtal med podcasten via bilmärkets nya reklambyrå The&Partnership.

Alexander Pärleros är Lexus första profilsamarbete i Sverige. Podcasten representeras av medie- och produktionsbolaget Panc Media. Samarbetet har resulterat i det rörliga formatet "Framgångsbilen" där Alexander Pärleros i en Youtube-serie intervjuar gäster i en Lexus. Först ut är hjärnforskaren Katarina Gospic.

– Ett naturligt steg för oss i utvecklingen kring våra podcasts är att addera rörligt material. Vi tog tillsammans med Alexander fram en idé på hur vi kunde lyfta hans inspirerande podcast till nästa nivå. Något vi nu kommer genomföra tillsammans med Lexus, säger Daniel Hallén, vd för Panc Media i en kommentar.

Målet för Lexus är att nå ut till den nya generationens Lexus-förare. I det nya konceptet ingår, förutom kontinuerlig närvaro Framgångspodden, även rörliga produktioner anpassade för sociala medier där Alexander hämtar upp utvalda gäster i sin Lexus, där det första mötet fångas. Dessa kortfilmer kommer sedan spridas i Framgångspoddens och Lexus egna kanaler.

Samarbetet är en satsning som planeras löpa på i flera år framåt och innebär att Lexus äger associationsrätten till Framgångspodden – som träffar Sveriges mest framgångsrika personer – som exklusivt bilmärke.

– Jag och Panc Media är mycket nöjda över nya samarbetet med en aktör som – precis som podcasten – känns och uppfattas som premium. Lexus är en "perfect match" för, säger Alexander Pärleros.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Lexus Sverige Marknadschef: Anders Drakenberg

Medie- och produktionsbolag: Panc Media
Projektledare: Daniel Hallén och Christian Nordenborg Produktionsteam: Emil Bohman och Jonathan Bergström Karlsson

Medie- och reklambyrå: The&Partnership Kundansvariga: Fredrik Lagerström och Niklas Lamberg

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.