Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Frida kan vinna nativepris

Publicerad: 7 Oktober 2016, 12:18

Gänget på Frida firar nomineringen.

UPPDATERAD. Kampanjen #jaggillarmig tillsammans med Always är nominerad i Digiday Awards Europe. Även Schibsted har flera nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleFridaNative AdvertisingMediacomSchibstedAlwaysOmni

Always har de senaste åren rönt stora framgångar med konceptet "Like a girl". Inom ramen för det skapade de en kampanj med redaktionellt innehåll i Frida under hashtagen #jaggillarmig. Syftet var att stärka unga tjejers självkänsla och samtidigt knyta an till Always mission att bryta stereotyperna kring vad som är kvinnligt.

Nu har tidningen chansen att vinna pris i kategorin "Best native advertising campaign" i Digidays egna gala.
– Det känns väldigt prestigefyllt och stort att vara nominerade. Att vårt arbetssätt, som för oss är en självklarhet, uppmärksammas internationellt är ett bevis på att vi är på väg åt helt rätt håll, säger Fridas chefredaktör Terese Allert i ett pressmeddelande.

Övriga nominerade är:
– The New York Times – AI: What It Takes to Be Human
– News UK – 'The Surprise Party'
– Quartz & EY – 'Building a Better Working World'.


Schibsted Content Studio och Omni har också gått vidare i tre klasser, nämligen:

• Content Studio of the Year (SCS).
Från statuterna: "Honoring the in-house content marketing team that has consistently produced and distributed compelling, innovative and effective content".
SCS tävlar mot CBS Inactive och VG Partnerstudio.

• Best Brand Content Series (Omni med SEB/SCS).
Från statuterna: "Recognizing the most outstanding ongoing, long-term branded content series created by a brand, agency or publisher".
Omni/SCS tävlar mot First Content Studio, Condé Nast Video/Burberry och Condé Nast Video/Haig Club.

• Best Brand Plattform (Omni).
Från statuterna: "The best new or improved digital brand building platform or technology to deliver brand communications, content, or advertising through online, social, mobile, video, or digital publishing technology".
Omni tävlar mot Playbuzz och Contently.

– Att bli nominerade är fantastiskt roligt och ärofyllt. Det är ett kvitto på att det arbete vi gör tillsammans med våra kunder och läsare uppskattas och är rätt väg framåt, säger Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.