Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Germanwings panikstoppar makaber reklamkampanj

Publicerad: 27 Mars 2015, 16:23

Reklamtavlorna i Londons tunnelbana

Flygkraschen i de franska alperna fick Germanwings att dra in en pågående reklamkampanj i Londons tunnelbana med budskapet "Get ready to be surprised". De 65 tavlorna togs ned bara några timmar efter kraschen på flygbolagets begäran.


Ämnen i artikeln:

Lufthansa

Flygkraschen i de franska alperna fick Germanwings att dra tillbaka en pågående reklamkampanj i Londons tunnelbana. Annonserna bar budskapet "Get ready to be surprised" – "Förbered er på en överraskning".

Kampanjen rullade på 65 digitala reklamtavlor, men togs bort bara några timmar efter flygkraschen i tisdags efter att Germanwings kontaktat lokaltrafiken i London.

– Den fanns även på 17 papperstavlor, som naturligtvis tar lite längre tid att ta bort, säger en taleskvinna för Transport of London till The Independent.

– Fem har täckts över och ytterligare tio kommer att täckas över i dag. Sedan finns det två till som vi jobbar på att täcka så fort vi kan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lufthansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.