Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

GoDaddy väljer bort Super Bowl – efter elva år

Publicerad: 18 December 2015, 10:59

GoDaddys omtalade Super Bowl-film från 2013

Efter ett decennium med några av de mest obekväma reklamfilmerna under Super Bowl har GoDaddy bestämt sig för att inte ta möjligheten att fortsätta i februari.


Ämnen i artikeln:

MedievalReklamfilmSuper Bowl

Nyheten att GoDaddy skippar Super Bowln sedan MEC blev företaget första globala mediebyrå. Och en månad efter att TBWA fick uppdraget att sköta marknadsföringsstrategin.

I ett mejl till tidningen AdAge skriver representanter från GoDaddy att beslutet ligger i linje med förtagets strategi att gå från breda kampanjer till mer personaliserad och datadriven marknadsföring. I mejlet tillägger företaget att Super Bowl har höjt varumärkets kännedom ansenligt.

Uppskattningsvis kommer GoDaddy att spara mellan 4,7 och 5 miljoner dollar på att inte synas i Super Bowl. Företaget har köpt utrymme i samband med evenemanget sedan 2005 då man gick med en reklamfilm med Janet Jackson.

Enligt AdAge kan CBS, som sänder Super Bowl, räkna med reklamintäkter på uppemot 400 miljoner dollar i samband med sändningen i februari 2016.

Nedan ser ni några ögonblick från GoDaddys Super Bowl-historia.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.