Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Googlingen som visar den hemska skillnaden

Publicerad: 27 Januari 2015, 12:09

Bild ur filmen.

UNHCR använder sig av Googles sökfunktion för att illustrera den allvarliga situationen i Syrien. Bakom kampanjen står reklambyrån Svensson. Se filmen här.


Ämnen i artikeln:

UNHCRReklambyråerSvenssonGoogle

I Sverige har vi idylliska hem och glada barn. I Syrien är husen sönderbombade och barnen förtvivlade. I den nya filmen för UNHCR, där Googles bildverktyg används, blir skillnaderna plågsamt tydliga.

Filmens syfte är just att bli en viral, och är det första resultatet av samarbetet mellan välgörenhetsorganisationen och byrån.
– Svensson visade ett engagemang och kreativitet som gjorde valet lätt. Vi tror att de har erfarenheterna och kompetensen som vi behöver för att göra UNHCR och organisationens arbete mer känt i Sverige, säger Katinka Lindholm generalsekreterare på Sverige för UNHCR i en kommentar.  

Musiken i filmen har José Gonzales bidragit med.

Arbetsgrupp:
Sverige för UNHCR
Katinka Lindholm - generalsekreterare  
Catrin Rising - kommunikationschef  
Ulrika Forsberg - webbansvarig  
Amanda Usterud - insamlingsansvarig digitala medier

Svensson
Yvonne Pils - projektledare  
Ewa Staël von Holstein - produktionsledare
Filip Lindqvist - AD
Tomas Carrfors - copywriter
Perry Gustafsson - designer/animation
Petter Swanberg - PR-ansvarig

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.