Medieval
Gör reklam för bildelning – i tunnelbanan
Publicerad: 15 augusti 2016, 11:52
DriveNow kör igång en stor utomhuskampanj signerad Jung Von Matt.
FT
Fredrik Thambert
Bildelningstjänsten Drive Now, som BMW Group och Sixt ligger bakom, drog igång i Stockholm förra året. Nu växlar de upp genom en stor utomhuskampanj som kommer att synas på på 100 ytor och nå närmare fyra miljoner stockholmare.
– Marknaden för bildelning förväntas växa med 30 procent per år och i Sverige delar minst 70 000 personer bil. Med kampanjen vill vi att fler människor ska få upp ögonen för våra coola, roliga och lyxiga BMWs och MINIs. Ett enkelt sätt att ta sig till och från flyget, shopping, middagar och möten – utan att behöva tänka på allt jobbigt som är kopplat till bilägande, säger Fredrik Ellsäter, vd på DriveNow, i ett pressmeddelande.
LÄS MER: BMW i byråpitch
Kampanjen kommer att synas på Clear Channels ytor, med tyngdpunkt i Stockholms tunnelbana. Byrån som ligger bakom är Jung Von Matt – som för övrigt tidigare hade just BMW/Mini som kund.