Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

H&M i samarbete med Lollapalooza Stockholm

Publicerad: 4 februari 2019, 13:44

Lollapalooza, en av världens största festivaler gör ett nedslag på svensk mark i slutet av juni med en tung lineup artister. Nu presenterar H&M Sverige att man blir officiell partner till festivalen i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

H&M

Foo Fighters, Lana del Rey och Travis Scott är tre av de internationella dragplåstren som kommer till Stockholm 28-30 juni 2019 när Lollapalooza kommer till Sverige och Gärdet i Stockholm.

Nu står det klart att H&M går in som storsponsor till festivalen ett samarbete som initialt kommer att påverka biljettförsäljningen där H&M-Club-medlemmar kommer att få förtur. Under festivalen kommer klädjätten med sin närvaro försöka dra nytta av festivalen som en scen för mode och trender.

– Festivaler har alltid varit en stor inspirationskälla när det kommer till stil och mode och därför känns det riktigt kul att få vara en del av den populära festivalupplevelsen när Lollapalooza äntligen kommer till Sverige. Vi hoppas att vi kan vara med och skapa ett inspirerande och härligt event för alla festivalens besökare, inte minst för våra medlemmar i H&M Club som kommer att få ta del av unika festivalerbjudanden och förtur till biljettköp, säger Filip Ekvall, landschef H&M Sverige i ett pressmeddelande.

– Vi är otroligt glada över att kunna presentera H&M som partner till Lollapalooza. Att tillsammans med dem kunna utveckla festivalen känns väldigt spännande, säger Patrick Fredriksson, partner director på Live Nation i en kommentar.

Lollapalooza startades av Perry Farrell 1991 som en turnerande festival. I dag 27 år senare ses man som en innovatör på festivalmarknaden. Lollapalooza var redan i begynnelsen banbrytande när det kom till bredden av artister från olika genrers.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.