Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Halebop släpper kortfilm för att stoppa näthatet

Publicerad: 20 november 2015, 12:55

Halebops reklamkoncept "Telefonkungarna" har fått en stor fanskara. Nu har bolaget släppt en kortfilm där de utvecklar historien.


Mobiloperatören Halebop tar i sina reklamkampanjer aktivt ställning för ett schystare klimat bland ungdomar. I den senaste kampanjen valde de att rikta udden mot näthat som är ett växande problem. För att rikta ytterligare fokus på frågan släpper de nu kortfilmen "Telefonkungarna - Förvandlade näthat till nätkärlek". Igår hade den premiär och finns nu att beskåda på Facebook och Youtube.

– Det räcker inte med att prata – man måste göra något också. Frågan om näthat ligger oss extremt varmt om hjärtat eftersom vår målgrupp lever en stor del av sitt liv online, via mobilen. Serien om Telefonkungarna växer sig hela tiden starkare online och den här kortfilmen är ett naturligt nästa steg. Maskinen som huvudpersonerna uppfinner görs ut på riktigt vilket känns roligt och boppigt på samma gång, säger Lars Elm, tf chef på Halebop, i en kommentar.

Filmen handlar om ett gäng ungdomar som träffas vid torget i förorten där de bor. Deras diskussion om hur man kan komma till rätta med näthatet resulterar i sajten Lovecorrect.se som omvandlar fula ord och meningar till fina.

Bakom kampanjen står Halebops byrå Honesty.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.