Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 21 april 2015, 11:03
HanaPee testar jobbet som programmerare i Nackademins webb-tv-serie
Utbildningsföretaget Nackademin samarbetar med Nöjesguiden genom en ny webb-tv-serie där bloggaren HanaPee testar på olika jobb. Med serien vill man lyfta fram yrken som studenter kanske inte tänker på när det är dags att välja utbildning.
Webb-tv-serien har fått namnet "En dag på jobbet" och bakom konceptet står byrån JMW Kommunikation. Webbserien finns i sin helhet på nöjesguiden.se. Tittarna får följa med HanaPee när hon provar jobb som arbetsledare på en byggarbetsplats, contentredaktör, programmerare och testare. Genom webbserien vill Nackademin visa upp sina utbildningar.
– En av de svåraste sakerna när man ska välja utbildning är att förstå vad man faktiskt kan jobba med när man är klar. I webbtv-serien lyfter vi fram en massa roliga jobb som finns där ute, jobb som man kanske inte tänker på i första hand. Målgruppen är blivande studenter och människor som kanske känner att de vill byta jobb. Vi hoppas att de ska se tv-serien och bli inspirerade, säger Martina Lindgren, marknadschef på Nackademin i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp
Nackademin
Martina Lindgren, Marknadschef
JMW Kommunikation
Projektledare: Nina Starco
Manus/regi: Karl Nelson
Creative Director: Joakim Karlsson
Produktionsbolag: Flip-Flop Interactive