Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Här är Tommy Nilssons nya reklamjobb efter fejkkampanjen

Publicerad: 18 Juni 2014, 11:56

Tommy Nilsson i den nya Bauhaus-kampanjen

Förra året väckte Tommy Nilsson stor uppståndelse när han återföddes som "Black" i något som snabbt visade sig vara en reklamkampanj för Marabou, signerad Forsman & Bodenfors. Nu har artisten sjungit in en sommarlåt för Bauhaus på svenska och medverkar i byggvaruhusets reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

BlackBauhausTommy NilssonJohan Saxne

I mars 2013 chockade Tommy Nilsson nöjesvärlden när han relanserades som artist. Sångaren som är mest känd för sina ballader bytte namn till "Black" och skulle visa en mörkare, hårdare sida av sig själv.

Medierna skrev flera artiklar om den märkliga förändringen, men redan dagen efter visade sig namnbytet bara vara ett sätt att skapa medieutrymme för en Marabou-kampanj. Bakom kuppen stod reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Nu ger sig den folkkära artisten in i reklamsvängen på nytt. Sedan tidigare har "When it has to be good" har spelats frekvent i byggvaruhuset Bauhaus tv- och radioreklam.   Nu släpps låten på svenska - med artisten Tommy Nilsson bakom mikrofonen. Artisten medverkar även I Bauhaus reklamfilm.

– Faktum är att Tommy redan framfört låten i TV och radio under våren. Vi testade den nyligen anonymt i våra reklamspotar för att se om svenskarna känner sina klassiska sommarartister. Spekulationerna drog igång direkt. Nu utvecklar vi projektet med en hel låt och fler filmer, säger Johan Saxne, marknadschef Bauhaus Sverige.

Låten släpps av Bauhaus på Spotify tillsammans med nya reklamfilmer och en musikvideo. Tommy Nilsson medverkar både i musiken och på bild, tillsammans med byggvaruhusets reklamkaraktärer "Björn och Carina" som i sommar förverkligat ett drömprojekt och byggt en bastuflotte.

– Jag har som de flesta med hus pysslat med många olika projekt så det har ju blivit en hel del rundor till Bauhaus. Just nu bygger jag faktiskt en ny musikstudio hemma. Klart det måste bli bra, säger Tommy Nilsson i en kommentar.

Bakom produktionen står Västeråsbolagen Streamline Studio och ProLounge - ett nära samarbete sedan fler år tillbaka mellan låtskrivare och filmskapare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.