Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Här busar radiobranschen på mediebyråerna

Publicerad: 14 Februari 2013, 13:00

Skärmdump från filmen.

Hur får man projektledare på mediebyråer att bry sig om en radionyhet? Så resonerade Naked när de skapade kampanjen för det nya mätsystemet PPM. Se filmen där de överraskas här.


Ämnen i artikeln:

SBS RadioNakedMTG Radio

Projektledarna på mediebyråerna är upptagna människor. För att få dem att lyssna krävs något extra. Reklambyrån Naked ställde därför ut dolda högtalare på några av Stockholms mediebyråer. En av de kändaste voice-over-rösterna läste sedan upp skräddarsydda budskap till projektledarnas förvåning.  

– Vi behövde framförallt göra ett avtryck hos projektledarna på mediebyråerna och få dem att förstå att PPM, ett världens mest avancerade mätsystem, är ett stort steg framåt för radiomediet, säger Carola Wikström, MTG som tillsammans med SBS Radio ligger bakom kampanjen.

– PPM förändrar dramatiskt hur man kan mäta radiolyssnande. Vi tyckte att en sådan produkt förtjänade en minst lika dramatisk lansering, kommenterar Stefan Andersson på SBS Radio.

Reklambyrå:  Naked Communication
Produktionsbolag:  It's Showtime

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SBS RadioNakedMTG Radio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.