Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Här driver reklamstjärnorna med fördomarna mot TiVo

Publicerad: 16 Juni 2014, 10:54

Felix Herngren regisserad av David Sundin

När King och Com Hem inte hittade en lösning blev det brittiska RKCR/Y&R som fick göra operatörens påkostade lanseringsfilmer för TiVo. Nu lanserar Com Hem nya reklamfilmer för tjänsten på Youtube. De humoristiska filmerna med Felix Herngren och David Sundin är gjorda av Calle Schulmans bolag Top Hat Productions.


Ämnen i artikeln:

Top HatDavid SundinCom HemFelix HerngrenCalle Schulman

RKCR/Y&R:s lanseringskampanj för TiVo har blivit en vattendelare bland tv-tittarna och i reklambranschen. I dag lanserar Com Hem nya filmer för tjänsten på Youtube som med självdistans driver med publikens bild av hur en reklamfilmsinspelning går till.

I filmerna, som är producerade Calle Schulmans reklamfilmsbolag Top Hat
Productions gestalar David Sundin en stereotyp bild av hur en reklamfilmsregissör kan tänkas vara. Tittarna får se en skeptisk Felix Herngren dra sina repliker i kulisser med djungel- och trädgårdstema.

– Idén går ut på att låta en extremt pajig regissör representera de fördomarna som kan tänkas finnas runt TiVo i en reklamfilmsinspelning med Felix Herngren, säger Calle Schulman till Resumé och fortsätter:

– Det var viktigt att våga ta upp de fördomarna och möta dem med relevanta argument. Det var också hela tiden viktigt för oss att jobba med folk som verkligen gillar TiVo. Och Felix är lika frälst som jag, så det föll sig naturligt att höra av sig till honom.

Enligt Calle Schulman var det Com Hem tog kontakt med Top Hat eftersom de kände till att han gillade TiVo och de tidigare reklamfilmerna.

– Ingen annan byrå är inblandad. En sån här grej vill man hålla så ren och enkel som möjligt. Det är fantastiskt roligt att Com Hem-gänget är så modiga och roliga att jobba med.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.