Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Här samlas nakna sanningar om livet som mamma

Publicerad: 26 Maj 2017, 11:53

Till Mors dag har det franska ostvarumärket Den skrattande kon (La Vache qui rit) tagit fram mammabekannelser.se – där föräldrar anonymt kan dela med sig av allt bisarrt som händer i vardagen.


Ämnen i artikeln:

FEW

Syftet med kampanjsidan är att relansera mini-mellanmålet Cheez Dippers® och driva produkttest. Kampanjsidan lanserades i början av veckan och i skrivande stund har mammabekannelser.se haft över 25 000 besökare och drygt 3 500 bekännelser har skickats in.

Varje bekännelse förhandsgranskas för att undvika hatbudskap eller något olagligt. I övrigt sker alla publiceringar oredigerade. Hittills har över 200 bekännelser publicerats varav ett par har fått spridning på Facebook.

– Mammarollen är hårt omdiskuterad på debattsidor, och nätforum, där självutnämnda "perfekta" proffs som, istället för att stötta och hjälpa, dömer ut andra. Vi har skapat mammabekannelser.se som en sorts motreaktion till det. För att det är bättre om vi förenas i det jobbiga och skrattar tillsammans åt allt det galna som händer oss, säger Lena Dalling, Senior Brand Manager på La Vache qui rit i ett pressmedellande.

Varje vecka kommer en bekännelse att väljas ut och illustreras av Louise Winblad, skaparen av populära Hej hej Vardag. Kampanjen aktiveras i sociala medier och via en rad bloggare, som Claudia Galli Concha och Ann Söderlund samt sponsring i Anns och Anitha Schulmans podcast LilleLördag.
Kampanjen är framtagen av PR-byrån Mannov och kommunikationsbyrån FEW.

Beställare: Lena Dalling, Senior Brand Manager, La Vache qui rit

Arbetsgrupp:
PR-team
Lina Rodroo,
Linnéa Tunhage,
Petter Claesson
Elin Ekstedt, Analytiker
Björn Nilsved, Utvecklare
Mats Tejre, Art Direktor

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FEW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.