Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Här tränar David Sundin med MMA-stjärnan

Publicerad: 27 februari 2015, 09:06

David Sundin och Simon Sköld i Mobilnets reklamfilm

Tidigare i veckan presenterades MMA-fightern Simon Sköld som ambassadör för Mobilbet. I dagarna släpper spelbolaget sin första svenska kampanj "En hand räcker". I Berntzon Bylunds film ser vi den forne reklamprofilen och komikern David Sundin i hårdträning med MMA-stjärnan.


Ämnen i artikeln:

BerntzonBylund

David Sundin lämnade Great Works i samband med att byrån gick upp i reklamnätverket North Alliance i början av 2014 för att satsa på humorn. Sedan dess har han bland annat lett Guldägget, värvats till produktionsbolaget B-Reel, skrivit manus för humorserier och lett DDB:s talkshow för Lufthansa  "The Convincing Show".

Den förre Great Works-grundaren har även medverkat flera reklamfilmer och nu gör han det igen – i Mobilbets första kampanj på den svenska marknaden.

I filmen ser vi honom göra armhävningar med spelbolagets nya varumärkesambassadör, MMA-fightern Simon Sköld. Kampanjen "En hand räcker" har tydlig koppling till Mobilbets mobila profil: bara en hand behövs för spel i Mobilbets mobilapp. Simon Sköld och David Sundin kommer att mötas i en serie av idrottsliga utmaningar, där MMA-stjärnan bara får använda en hand. Berntzon Bylund ligger bakom kampanjen.

–   Det har varit en fantastiskt kul process med Mobilbet, särskilt eftersom vi fick förtroendet att jobba hela vägen från strategi och koncept till genomförande i alla kanaler. Vi hittade fort rätt med Simon Sköld som ambassadör och konceptet "En hand räcker." Sen tillkom David och så hade vi allt vi behövde: styrka, action, humor, och inte minst ett stort hjärta," säger Joachim Berntzon, strategisk projektledare och kundansvarig på Berntzon Bylund i ett pressmeddelande.

"En hand räcker  är en 360-graderskampanj och innefattar tv-reklam, printannonsering, digitala medier, sociala medier och pr. Kampanjen kommer att rulla på under hela året och bygger på varumärkeslöftet "Lite modernare, lite trendigare, lite snabbare"

– Mobilbet är ett starkt och roligt varumärke som sticker ut bland spelbolagen. En reko spelare som tar en tydlig utmanarroll, precis som jag. David och jag har haft vansinnigt roligt på inspelningarna. Det tycker jag känns i kampanjen som är fylld av värme och humor, säger Simon Sköld i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BerntzonBylund

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.