Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Hasan & Partners raggar turist-ambassadörer

Publicerad: 14 juli 2015, 11:20

Tror att turist-ambassadörer ger bättre effekt än traditionell reklam

Hasan & Partners Stockholm förlitar sig på 97 personers inlägg i sociala medier. De rekryterar turist-ambassadörer till en kampanj som ska marknadsföra Estland.


Ämnen i artikeln:

Hasan & Partners

Kampanjen heter "Epic Estonia" och utgår ifrån tesen att folk bokar sin semester baserat på vad andra säger om sina egna upplevelser.

97 svenskar få helt enkelt möjligheten att åka till Estland på uppdrag av Visit Estonia och Tallink Cruise Company – och sedan köra ut alla intrycken och åsikterna om resan i sina sociala mediekanaler.

– Vi bjuder in svenskar till att bli Estlands digitala ambassadörer. När en vän upplever något fantastiskt lyssnar vi gärna och blir inspirerade, för att vi litar på dem mer än på den traditionella reklamen. Hjärtat med kampanjen är att få vanliga människor att bli turistambassadörer via internet, säger Janis Pavuls, marknadschef på Tallink Silja AB.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hasan & Partners

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.