Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 14 juli 2015, 11:20
Tror att turist-ambassadörer ger bättre effekt än traditionell reklam
Hasan & Partners Stockholm förlitar sig på 97 personers inlägg i sociala medier. De rekryterar turist-ambassadörer till en kampanj som ska marknadsföra Estland.
Ämnen i artikeln:
Hasan & PartnersKampanjen heter "Epic Estonia" och utgår ifrån tesen att folk bokar sin semester baserat på vad andra säger om sina egna upplevelser.
97 svenskar få helt enkelt möjligheten att åka till Estland på uppdrag av Visit Estonia och Tallink Cruise Company – och sedan köra ut alla intrycken och åsikterna om resan i sina sociala mediekanaler.
– Vi bjuder in svenskar till att bli Estlands digitala ambassadörer. När en vän upplever något fantastiskt lyssnar vi gärna och blir inspirerade, för att vi litar på dem mer än på den traditionella reklamen. Hjärtat med kampanjen är att få vanliga människor att bli turistambassadörer via internet, säger Janis Pavuls, marknadschef på Tallink Silja AB.
Ämnen i artikeln:
Hasan & Partners