Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Hatten av för Persbrandts föregångare

Publicerad: 14 november 2013, 13:13

En medveten hattparad.

Efter Mikael Persbrandts ofrivilliga hattparad på JC Decaux:s stortavlor kan det vara värt att nämna en prisbelönt utomhuskampanj från 2001 med ytterst medvetna val av reklampelare.


Scholz & Friends Berlin gjorde när det begav sig kampanjen ”Beautiful Hats” för Fionna Bennet.

Man valde liknande reklampelare som Persbrandt nu figurerar på för att hitta lämpliga huvudbonader till reklamaffischerna. Kampanjen vann guld i Cannes Lions 2001 – och var alltså, till skillnad från den pågående Persbrandt-kampanjen mycket välplanerad.

Fotnot: Tack till Kurt Beren Geiger för tips.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.