Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Hipsterpoeten som ska rimma på Instagram

Publicerad: 28 november 2014, 13:34

Livsstilsbutiken Grandpa startar en julkampanj på Instagram. Konceptet går ut på att en påhittad hipsterkaraktär som kallas ”Warehouse-Phil” ska leverera julklappsrim varje dag fram till julafton.


Den första december börjar Grandpa med en julkampanj som bygger på konceptet ”Warehouse Phil's Daily Christmas time rhyme”.

Det är contentstudion ”This is Scandinavia” som skapat konceptet med den påhittade karaktären ”Warehouse-Phil” som beskrivs som en hipster, en poet och en märklig person.  

Från den första december kommer han varje dag fram till julafton leverera julklappsrim på Grandpas Instagramkonto.

Så här beskriver Grandpa hipster-karaktären:

”Alla känner typen, den lite konstiga men gulliga killen som jobbar på lagret, håller sig i bakgrunden med låg profil. Men bakom den hemliga fasaden gömmer sig en trendsättare som har mer koll på mode än Karl Lagerfeld själv, men det skulle han aldrig erkänna. Verksamheten vilar på hans axlar och han jobbar stenhårt dagarna i ändan utan att någon känner till att han är ett unikum på Tumblr och redan har ett signerat kontrakt på sin kommande bok.”

Kampanjen pågår på Grandpas instagramkonto @grandpastore mellan 1-24 december.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.