Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Ica startar bröstskola och byter färg på varorna till rosa

Publicerad: 27 September 2016, 11:44

Som sponsor av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj byter Ica färg på 54 varor till rosa. Just i år satsar Ica även på att sprida kunskap om bröstcancer med en bröstskola som uppmuntrar kvinnor att lära känna sig själva.


Ämnen i artikeln:

SponsringICACancerfondenRosa BandetIca

I höst vill Ica uppmuntra kvinnor att undersöka sina bröst regelbundet.Att lära känna sin kropp och kunna upptäcka när något är fel gör stor skillnad för den framtida prognosen. Som sponsor vill Ica sprida kunskap om bröstcancer via ICAs bröstskola och samla in pengar till Cancerfonden, bland annat genom försäljning av rosa band och utvalda varor som kläds i rosa.

– Vi på Ica är oerhört stolta att vi tillsammans med våra kunder samlade in imponerande 42 miljoner kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning 2015. I årets kampanj hoppas vi samla in minst lika mycket pengar, säger Teddy Falkenek, chef för samhällsansvar och sponsring, Ica Sverige i ett pressmeddelande .

54 varor ingår i årets Rosa Bandet-sortiment, bland annat laxfilé, chiafrön och tomater samt varor till hem och kök. Varorna finns i Ica-butiker från vecka 37 och vid ett köp går mellan 50 öre och 10 kronor per vara till Cancerfonden. Bakom kampanjen står Jung Relations.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.