Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

If gör nya reflexkläder med Weekday

Publicerad: 5 Oktober 2016, 07:57

De nya reflexkläderna kommer från Weekday.

Förra året belönades If Skadeförsäkringar med ett Guldägg för sina reflexkläder. Nu fortsätter kampanjen med nya designers.


Ämnen i artikeln:

WeekdayIf SkadeförsäkringreklamkampanjerForsman & Bodenfors

Den första kollektionen med reflexkläder – "Watch your back" – gjorde If Skadeförsäkringar tillsammans med designern Ann-Sofie Back redan år 2014. Syftet var att förändra synen på reflexer från någonting töntigt till högst modemässigt.

Året därpå belönades If och byrån Forsman & Bodenfors med två Guldägg för kampanjen. Den följdes även upp med kläder av Örjan Andersson.

Nu har det blivit dags att för tredje året släppa kläder som blandar mode med trafiksäkerhet under de mörka månaderna. Kollektionen är skapad av Weekday och kommer att säljas i deras butiker och webbshop från och med den 1 november.
– Att ändra beteenden är svårt och det krävs tålamod och uthållighet för att lyckas. Vi är därför väldigt glada att Weekday, som har stort genomslag och kunskap om den grupp människor som använder reflexer minst, nu tar över stafettpinnen, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.