Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

IKEA hyllar Apple i Acnes globala kampanj

Publicerad: 22 September 2017, 06:54

Reklambyrån tar rygg på hajpen kring Apples senaste produktsläpp och när IKEA passar på att omlansera av sina hemmalösningar för trådlös laddning.


Lanseringen av iPhone 8 har knappt gått någon förbi. Att den nya modellen tillåter trådlös laddning är något många gläds åt. Innovationen gör att iPhone-användare få full användning av den multifunktionella RIGGAD – mobilens favoritlampa. IKEA släppte sina första trådlösa laddare redan för två år sedan.

I ett tidevarv där smarta telefoner verkligen har blivit en naturlig del av vår vardag, ville IKEA också själva laddandet skulle vara en naturlig del av det moderna hemmet. Då skapades en serie trådlösa laddare som gör laddning i hemmet mer tillgängligt, men mindre synligt som Acne nu passar på att upåpmärksamma i en global kampanj.

– En av fördelarna med att vara ett varumärke under 2000-talet är möjligheterna med sociala medier. Att vi kan reagera på och ta del av världsomspännande händelser och skapa forum för diskussion, säger Jeroen Hubert, global marketing communication.  manager vid IKEA Group i en kommentar.

– IKEA har varit väldigt progressiva när det kommer till trådlös laddning, och vi är väldigt glada att iPhone användare äntligen kan använda en av de mest kraftfulla lampor vi någonsin tagit fram, säger Morten Kjær, creative director på IKEA Creative Hub.

– I takt med att den trådlösa laddningen blir mer och mer demokratiserat tycker vi det är viktigt att ta del av den pågående diskussionen som sker globalt och vara relevanta med att kommunicera produkter som naturligt passar in i detta. Ett resonemang om hur teknik hjälper oss i vardagen och hur IKEA tacklar den vetskapen i sina produkter, säger Johan Holmgren, creative director på Acne.

Kampanjen går ut globalt på IKEA:s alla marknader.

Arbetsgrupp:
Credits Byrå: ACNE / IKEA Creative Hub Client: IKEA Creative Director ACNE: Johan Holmgren Creative Director IKEA Creative Hub: Morten Kjær Kreatörer ACNE: Tiago Pinho Isaac Bonnier Joel Lindblad Anton Bolin Simon Saarinen Christian Karlsson Exekutiv Producent ACNE: David Olsson Producent ACNE: Maria Widemar Projektledare ACNE: Lovisa Friman Bendz Fotograf ACNE: Anders Kylberg Originalare ACNE: Johan Lundgren Social media manager ACNE Rocio Garrido Rus Assignment Manager IKEA Creative Hub: Mia Malmström Assignment Leader IKEA Creative Hub: Louice Alvarsson Kund IKEA: Jeroen Hubert Anna Larsen För mer info kontakta: Björn Block

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.