Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 21 november 2016, 12:53
Konceptet "Där livet händer" har hyllats globalt för att visa människors sanna vardag. Nu berör de den inte helt problemfria relationen mellan far och tonårsdotter.
Resumé har tidigare berättat om Ikeas kommunikationskoncept "Där livet händer" som strävar efter att vara mer verklighetsnära än den typiskt glättiga reklambilden. Filmen om barnet med frånskilda föräldrar som släpptes tidigare i höstas har också uppmärksammats och hyllats internationellt.
Nu kommer möbeljätten med uppföljaren. Denna gång berör Ikea den inte helt okomplicerade situationen som tonårsförälder. Här möter vi pappan som kämpar för att nå fram till sin dotter som brottas med livets svårigheter.
– Vi är väldigt glada över att vår reklam får så positiv uppmärksamhet runtom i världen. Även denna gång har vi låtit IKEA spela en liten men betydande roll i filmerna. Vi vill vara där livet händer och lyfta fram våra produkter under såväl glada som utmanande stunder i människors liv, säger Patrik Bonnier-Nygren, marknadschef IKEA Sverige, i en kommentar.
Byrån som ligger bakom är Åkestam Holst tillsammans med produktionsbolaget Bacon.
Fredrik Thambert