Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ikeas nya emojis ska rädda kärlekslivet

Publicerad: 12 februari 2015, 13:14

Bild ur Ikeas film.

Lagom till Alla hjärtans dag slår Ikea ett slag för kärlekslivet. Med deras nya "emoticons" vill de underlätta kommunikationen i relationen mellan män och kvinnor.


Ämnen i artikeln:

Ikea

Det är Ikea i Holland som står bakom den nya kampanjen, där mottagarna uppmanas att ladda hem bolagets uppsättning av emojis.

Enligt bolaget har det genom alla tider funnits brister i kommunikationen mellan män och kvinnor. Men med den nya appen menar de att problemen ska lösas. Byrån som ligger bakom är holländska Lemz.

Här är filmen som visar hur det går till:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Ikea

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.