Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Ikeas snabba reaktion på Apples penna

Publicerad: 14 September 2015, 09:14

I förra veckan presenterade Apple sin penna för Ipad Pro. Ikea i Singapore var inte sena med att dra nytta av uppmärksamheten.


Ämnen i artikeln:

PrintIKEA

Ikea Singapore är sedan tidigare kända för sin underhållande reklam. Alltifrån att svara på Facebook-frågor genom memes till gadget-filmsversion av katalogen. I en färsk kampanj signerad BBH Asia Pacific var man snabba med en som pikar Apple Pencil.

Kampanjen blir extra relevant eftersom Ikeas pennor är en central del av besökarnas varuhusupplevelse. Det finns till och med en Wikipedia-sida tillägnad Ikeas pennor och Ikea behöver inte bry sig om kunderna tar pennor med sig hem, precis som den här annonsen slår fast.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

PrintIKEA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.