Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Instagram släpper nytt annonsformat

Publicerad: 12 Januari 2017, 08:45

Instagram kommer att lansera nya annonsmöjligheter inom kort.


Ämnen i artikeln:

Sam RihaniInstagram

De nya funktionerna syftar till att hjälpa företag att kommunicera bättre med sina kunder via plattformen och bygga relationer.

Första verktyget är "stories insights", som kommer ge inblick i räckvidd, visningar och kommentarer.

Den andra uppdateringen är helskärmsannonser i Instagram Stories, ett format som kommer att erbjuda targeting, räckvidd, och möjligheter att mäta resultat.

I ett första steg kommer man att testa den nya annonsmöjligheten med 30 globala varumärken, såsom L'Oreal, Buzzfeed, Nike, Netflix och Live Nation.

– Annonser i Instagram Stories är en betydande möjlighet för varumärken i Sverige. Helskärmsformaten är väldigt engagerade, och företag har nu större möjligheter att förstå och få kontakt med sina kunder, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook som äger Instagram, i ett blogginlägg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sam RihaniInstagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.