Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Instagram-terapi mot ekonomisk ohälsa

Publicerad: 25 juni 2014, 10:07

Foto: Colourbox.

Advisa, låneförmedlare och ekonomiska rådgivare för privatpersoner, lanserar terapi på Instagram, under kontot @Sparterapeuten. – Det är ett test för att se om Instagram är rätt kanal för oss, säger Maria Selting, kommunikationsansvarig på Advisa till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Instagram

En undersökning från Advisa visar att det finns en utbredd
ekonomisk ohälsa i Sverige. Bolaget har sedan tidigare anlitat en ”sparterapeut” och nu lanseras konceptet på Instagram.

Tidigare har Advisa haft framgång med kampanjen ”Hundraklappen”, just på Instagram.

Advisa fokuserar mycket på sociala medier i sin marknadsföring.

– Hur man ska förhålla sig till pengar är ett ämne som berör oss alla, och
vår inställning till den egna ekonomin påverkar vårt välmående i allra
högsta grad. Ofta krävs inte så stora förändringar i beteende för att man
ska må bättre ekonomiskt, men problemet är att många inte orkar eller
har tid att reflektera över det. Genom att göra mina bästa tips tillgängliga
på ett enkelt och kul sätt via Instagram hoppas jag att vi kan inspirera
ännu fler att förändra sitt beteende och må bättre ekonomiskt, säger
Karin Nordlander, sparterapeut på Advisa, i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.