Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Instagramkontot som visar hur livet som synskadad skidåkare är

Publicerad: 23 Februari 2018, 13:10

Som en del av Toyotas idrottskampanj ger bilmärket en inblick i hur det är att forsa ner för backen och ta skarpa svängar i nära 100 kilometer i timmen – med endast tre procents synkapacitet.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Menna Fitzpatrick är en 18-årig synskadad paralympisk-åkare. Nu kan du uppleva vad hon utsätter sig för under varje åk. Detta tack vare ett innovativt Instagram-konto (@SeeLikeMenna) som Toyota tagit fram i samband med kampanjen "Start Your Impossible". Här kan fansen följa hennes träning inför Paralympics – utifrån hennes perspektiv.

These boots are made for winning. #skiboots #goldmedal #Paralympics #skiingvisuallyimpaired #StartYourImpossible #🎿 #⛷ Ett inlägg delat av Menna Fitzpatrick + Toyota (@seelikemenna) 21 Feb 2018 kl. 6:27 PST

Det är Saatchi & Saatchi som tillsammans med Dentsu och Archer's Mark ligger bakom lösningen, med ett 3 procent visionsfilter för att ge tittarna en känsla av vad Fitzpatricks innebär.

Instagram-kontot har också flera bilder, men det är i videorna som användaren verkligen får uppleva hur hur det är att vara utan syn. I ett inlägg hör du exempelvis Fitzpatrick siktguide, Jennifer Kehoe, skrika ut instruktioner och hjälper skidåkaren att finna vägen.

Instagramkontot är sociala medieenheten till Toyotas större "Start Your Impossible" -kampanj som har funnits i några veckor, med annonser under Super Bowl och OS. Bara för OS tog Toyota fram sju unika annonser för kampanjen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiToyota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.