Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Isabella Löwengrip gör reality med Perfect Day Media

Publicerad: 19 Mars 2018, 07:48

Serieentreprenören och influencern Isabella Löwengrip som nyligen korades till näringslivets mäktigaste kvinna av Veckans Affärer gör en realityserie med Perfect Day Media.


Ämnen i artikeln:

Isabella LöwengripPerfect Day Media

– Mina följare har länge velat följa med mig i ett realtidsformat. Jag blir den första i sitt slag som visar upp hela mitt professionella och privata liv. Vi har inspirerats av en mix av serierna The Office möter Kardashian. Jag tror på transparens och ärlighet, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Isabella Löwengrips instastories på Instagram ses av omkring 250 000 personer varje dag. Serien fungerar som en förlängning av det materialet. Hon har av Veckans Affärer precis blivit utsedd till näringslivets mäktigaste affärskvinna. Varje vecka läser 1,5 miljoner personer hennes blogg och hon har startat bolag som tillsammans omsätter 100 miljoner kronor i år med cirka 50 anställda.

– Det är oerhört roligt att kunna bygga detta nya format med två fantastiska digitala entreprenörer som Hannah och Amanda", säger Isabella. På hennes enorma sociala medie-kanaler har vi länge fått följa med i hennes dagliga liv, men nu vill Isabella visa upp ännu en dimension av henne själv - och släppa in oss på djupet mer än någonsin.
"Isabella är en av de starkaste profilerna vi har i norra Europa. Att få utveckla innehållet runt Isabella ser vi som en stor ära. Vi älskar personligt content och detta kan inte bli något annat än succé, säger Amanda Schulman, medgrundare och ägare av Perfect Day Media i en kommentar.

Syftet med tv-serien är att ge Isabella Löwengrips följare miljöer och händelser som man inte annars ser i hennes flöden.  I "Being Bella" ser vi bland annat henne dejta, bygga sitt affärsimperium, resa och balansera livet som tvåbarnsmamma med allt vad det innebär i sitt hem.

Serien utvecklas av Perfect Day Media tillsammans med Hannah Widell och Amanda Schulman.

– Isabella och Pingis är duktiga entreprenörer och det finns en styrka i att kunna samarbeta över bolagsgränser för att bygga och utvecklas varandras bolag och varumärken. Den typen av samarbeten älskar vi och de känns också väldigt moderna", säger Hannah Widell, medgrundare och ägare av Perfect Day Media i en kommentar.

– Vi bygger våra bolag i en form av "open source" i sociala medier, och om det är någon som är fenomenal på spännande och strategisk storytelling är det Isabella. Det här kommer att bli en spännande mix av affärsmannaskap, humor och nya sidor av Isabella som person som ingen tidigare fått se. Med ett nytt format kan man förbättra och förändra berättelsen, säger Pingis Hadenius, Isabellas bolagspartner och vd i det största bolaget Löwengrip i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.