Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Jaguar satsar på skurkar

Publicerad: 20 Januari 2014, 12:03

Tom Hiddleston, Ben Kingsley och Mark Strong drar på sig sina snyggaste kostymer i Jaguars Super Bowl-kampanj

När biltillverkaren Jaguar kliver in i Super Bowl-klubben för första gången gör den det med gräddan av brittiska superskurkar.


Ämnen i artikeln:

JaguarSuper Bowl

Jaguar satsar för första gången på Super Bowl för sin kommunikation. Och man gör det med råge. Ben Kingsley, Mark Strong och Tom Hiddleston har fått ikläda sig rollerna som ultrabrittiska superskurkar under devisen "Good To Be Bad".

För vilken bil kan vara bättre än Jaguar när man ska transportera fyra medarbetare i hög hastighet, eller behöver planera världsdominans i baksätet?

Än så länge är det bara en teaser som är ute, men Jaguar satsar uppnbarligen stort på sitt koncept. Förutom biltillverkarens huvudbyrå Spark 44 och mediabyrån Mindshare, så har man kopplat in Studio@Gawker för att få digitalt djup på kampanjen.

kampanjsidan finns det just nu bara en teaser och tre korta filmer med huvudpersonerna, men den kommer att fyllas på med allt mer material med tiden.

Man kan också följa utvecklingen på twitter under hashtaggen #GoodToBeBad

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

JaguarSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.