Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

JC Decaux:s marknadschef: ”Det är olyckligt”

Publicerad: 11 November 2013, 13:14

Foto: Skärmdump Twitter.

SF:s rikskampanj för ”Mig äger ingen”, där Mikael Persbrandt spelar huvudrollen har roat i sociala medier. Anledningen är att toppen av reklamtavlan blir till en förlängning av affischen och gör att skådespelaren får alla möjliga varianter av huvudbonader.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxCarina HerlyMikael Persbrandt

– Jag skulle vilja säga att det är olyckligt, men jag kan förstå att det  har blivit en humoristisk vinkel på det hela, säger Carina Herly, pr-  och kommunikationschef på JC Decaux.

”Mig äger ingen” är baserad på Åsa Linderborgs bok och gick upp på biografer över hela landet i fredags.

SF har kört en rikstäckande kampanj inför premiären under förra veckan.

Det finns bara ett problem.

Toppen  av reklamtavlan har fungerat som en förlängning av affischen vid vissa  ytor, vilket gjort att Mikael Persbrandt ser ut att ha olika  huvudbonader.

Kampanjen omfattar 1 250 ytor i landet i så kallat fullscreen-format – det vill säga affischen sträcker sig runt i 360 grader.

SF:s  inhousebyrå har producerat själva affischen, medan JC Decaux har  placerat ut densamma. Reaktionerna har inte låtit vänta på sig i sociala  medier.

Vissa drar paralleller med mongolhärskaren Djingis Khan, andra med en riddare.

–  Vi har 8 000-9 000 ytor över hela landet. Jag har svårt att kommentera  om någon enstaka leder till en diskussion i sociala medier, säger Carina  Herly.

Hon uppger också att kunden är ytterst nöjd med kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.