Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

JCDecaux börjar med dynamiska utomhustavlor

Publicerad: 28 december 2016, 10:18

Reklamtavlor som ändrar budskap beroende på exempelvis väder och vind. Det lanserar nu JCDecaux med annonsören Goretex.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamMagnus Heljeberg

Digitala utomhustavlor för med sig helt nya möjligheter – exempelvis att anpassa budskapen i realtid. JCDEcaux lanserar nu erbjudandet "Smart content" som syftar till att göra reklamen med relevant och kontextuell. Bolaget hänvisar till studier som säger att försäljningen kan stiga markant om kommunikationen levereras i rätt kontext.

Exempelvis beroende på hur vädret är för tillfället, vilket var fallet nyligen med klädvarumärket Goretex. Fyra olika annonser anpassade efter sol, lätt regn, snöblandat regn och kraftigt snöfall visades under en vecka.
– Detta är något vi tror och hoppas kommer att tas emot väl hos våra kunder. Det ger också reklambyråerna möjlighet att tänka nytt och jobba mer kreativt med utomhusreklam, säger vd Magnus Heljeberg i en kommentar.

Smart content sköts av JCDecaux egna produktionsavdelning. Se Goretex kampanj här nedan:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.