Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

JCDecaux vinner Västtrafiks upphandling

Publicerad: 18 april 2017, 08:18

Busskur i Göteborg.

JCDecaux vinner Västtrafiks reklamupphandling. De tar därmed över drygt 1000 ytor från konkurrenten Clear Channel.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamVästtrafikClear Channel

Västtrafik har genomfört en stor upphandling av sina reklamytor och har nu valt JCDecaux framför den nuvarande leverantören Clear Channel. Totalt rör det sig om cirka 1000 ytor i 18 kommuner.
– JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande, säger vd Magnus Heljeberg i ett pressmeddelande.

JCDecaux betraktar sig nu som den ledande utomhusaktören i Västsverige.
– Vi har idag en mycket stark efterfrågan på våra serier. Att vi nu kan lägga till en oslagbar räckvidd i denna eftertraktade del av landet är helt fantastiskt, kommenterar försäljningschef Cecilia Claesson.

Avtalet träder i kraft den 1 juli i år och sträcker sig över minst fem år. Beräknat värde är över 100 miljoner kronor.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.