Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Jernhusens stora utomhussatsning

Publicerad: 22 september 2015, 09:00

Jernhusen Media etablerar egna eurosize-serier på landets tågstationer.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamJernhusen MediaClear Channel

Efter sommaren bröt Jernhusen och Clear Channel samarbetet om drift och försäljning av reklamytor på tågstationer runt om i landet. Nu står det klart att Jernhusen Media tar över uppdraget på egen hand. Sedan tidigare samarbetar de med Visual Art om försäljningen av digitala ytor. Men nu ska de också sköta de analoga.

– Jernhusen Media har varit i gång i fem år och under den tiden har vi etablerat oss som en mycket stark medieaktör. Vi äger några av landets bästa ytor för utomhusreklam. Att vi tar detta steg och tar hem den analoga serien är en spännande utveckling av vår affär, säger Tomas Nodbrink, tf chef på Jernhusen Media i ett pressmeddelande.

Bolaget kommer att erbjuda två olika serier: "Station Storstad" som täcker in flödet i Stockholm, Göteborg och Malmö samt "Station Riks" som täcker ett 40-tal stationer runt om i landet.

Jernhusen Media meddelar att de nu behöver förstärka sin försäljningsavdelning för att kunna möta efterfrågan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News