Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 9 juni 2017, 09:17
Renault ville vända upp och ner på den ytliga dejtingscenen och sökte singlar till ett nytt dejtingexperiment – Dating Reversed – där deltagarna fick träffa både föräldrar och expartners innan själva dejten.
Kärlek på nätet växer bland svenska singlar. Samtidigt upplever 4 av 10 singlar att dagens nätbaserade dejtingsamhälle är ytligt och varannan upplever det som svårt att lära känna en person på djupet. Det visar en ny Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av Renault
För att omkullkasta dejtingscenen sökte Renault singlar till ett nytt dejtingexperiment – Dating Reversed – där man får träffa både föräldrar och exet innan själva dejten.
I förra veckan fick två singlar – Timothy och Malin - chansen att i livesändning dejta varandra för första gången. Tittarna gavs också chansen att interagera och ställa frågor till dem. Inför dejten hade de också fått dejta i omvänd ordning, det vill säga träffa varandras respektive föräldrar, syskon, ex med flera. Kampanjen är framtagen av Edelman Deportivo och Nexiko Media.