Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Kampanj visar krocken mellan djur och teknik

Publicerad: 13 Augusti 2014, 09:09

Milks kampanj för Universeum syns överallt i Göteborg

Milks utomhuskampanj för Universeum i Göteborg. "Allt på en gång" bygger på mixen av djur och teknikupplevelser.


Ämnen i artikeln:

Milk

Universeum är nordens största science center. Här ryms hajar, dinosaurier, regnskog med fåglar, apor, reptiler, men också en stor avdelning med teknik och spännande experiment. Just krocken mellan djur och teknik tog Milk tillvara på i sommarkampanjen "Allt på en gång".

Enheterna, som består av bland annat eurosize-tavlor och trafikreklam, skildrar händelserna som möter besökaren på Universeum.  

– Just det omfattande innehållet är en utmaning. Vi försökte göra någonting som återspeglar den känsla man har efter ett besök på Universeum, säger Gunnar Skarland på Milk i ett pressmeddelande.  

Kampanjen som gick upp i juli och vänder sig till göteborgare och tursiter rullar hela augusti.  

– Barn stannade på gatan, pekade och frågade sina föräldrar vad det var för konstiga djur. Det var precis den effekten vi var ute efter, kommenterar Eric Edblad, marknadschef på Universeum.

Arbetsgrupp på Milk:  
Copy: Torkel Norling
AD: Gunnar Skarland
Digital kreatör: Axel Tagg
Ad ass: Anna Allén
Ad ass: Camilla Almqvist
Projektledare: Marcus Aggfelt
Strateg: Anna Reynold
Retusch: Perssons Pixlar
Uppdragsgivare: Universeum,
MC Eric Edblad

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Milk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.