Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Kampanjen har nått 2,5 miljoner

Publicerad: 26 februari 2015, 09:20

Viking Lines kampanj.

Viking Lines kompistest på Facebook har blivit en framgång. Testet har gjorts av nästan 90 000 personer och räckvidden för kampanjen ligger på 2,5 miljoner.


Ämnen i artikeln:

Viking Line

Det är glada miner hos Viking Line över deras kampanj Kompistestet där Facebook-användarna kan få reda på vilken av deras vänner som är den "ultimata kryssningskompisen". Applikationen går igenom foton, gilla-markeringar och kommentarer till intressen, eventuella check-ins och låtar från Spotify.  

Sedan den 7 februari har uppemot 90 000 personer använt sig av testet, enligt Viking Lines egna siffror. De flesta via sina telefoner. Spridningen på Facebook uppgår till 2,5 miljoner (story impressions/Antal personer som sett tävlingen i sin newsfeed).

– Vi ville inkludera Sociala Medier i marknadsmixen och göra något som folk tycker är kul. Det bästa är att Kompistestet har gjort jobbet själv. Visst har vi annonserat, men det är det stora antalet delningar som har gett en spridning på över 2,5 miljoner, säger Marianne Mesko Wanneby, copywriter/ansvarig sociala medier på Viking Line i ett pressmeddelande.  

Kompistestet har tagits fram i samarbete med Rabalder Media.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Viking Line

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.