Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Kampanjens budskap kommer bara fram när det regnar

Publicerad: 2 Maj 2018, 13:48

Kampanjen i Hornstull ändras vid regn.

Foto: Pressbild

Serien "The Rain" blir Netflix första skandinaviska originalserie och med en väggmålning i Hornstull förstärks seriens budskap med hjälp av regnet.


Ämnen i artikeln:

MindshareNetflix

Netflix nya satsning "The Rain" har premiär på fredag, men redan nu pryds en väggmålning i Hornstull som med hjälp av regn ska förtydliga seriens budskap. "När regnet faller är valet enkelt", går det att läsa vid en torr fasad. Det som framstår som en gåta blir tydligt när regnet faller på och budskapet "ÖVERLEV" blir synligt.

Det är också premisserna för Netflix nya serie, som blir streamingjättens första skandinaviska originalserie. Regnet är högst centralt för handlingen, när dess droppar för med sig ett virus som leder till olika symtom och skapar en miljökatastrof.

Resumé har tidigare skrivit om hur streamingaktören Viaplay gjort en ny innehållsatsning i kampen mot jätten Netflix. Vi får se om den kampen blir ännu tuffare efter premiären av "The Rain".

Byråerna bakom kampanjen:
Reklambyrå: We Are Yours Sthlm
Mediabyrå: Mindshare
Media: AdCityMedia
Produktion: Havelle
Väggmålning: GraffitiSthlm

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

MindshareNetflix

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.