Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

KAN bakom Pumas lyxbox med Malmö FF-tröjor

Publicerad: 2 April 2019, 13:18

40 år efter finalförlusten mot Nottingham Forest släpper Malmö FF en lyxbox med tre jubileumströjor i lyxförpackning. Bakom designen ligger Malmöbyrån KAN som har tröjsponsorn Puma som kund.


Ämnen i artikeln:

KANPumaMalmö FF

Boxen kommer släppas i 100 exemplar och innehåller tre specialframtagna matchtröjor samt signerade svartvita fotografer från 1978-1979, säsongen då Malmös FF fick till final i Europacupen tagna av pressfotografen Pierre Mens.

Boxen kommer 40 år sedan Malmö FF spelade Europacupfinal och släpps till försäljning idag den 2 april. Pumas kommunikationsbyrå KAN i Malmö har tagit fram och designat boxen samt gjort lanseringskampanjen. Boxen med de tre tröjorna och fotografierna kostar 2 995 kronor.

– Kragen och bårderna längs ärmarna på årets tröja är blinkningar till tröjan laget bar den där majkvällen i München. Vi kände att vi i år ville göra något riktigt speciellt, något som är exklusivt riktat till hängivna supportrar och något som binder ihop klubbens stolta historia med nutida och kommande framgångar. Därför använder vi också MFF-temat 'Från gamla tider. För nya dagar.' på boxens lock, säger Rutger Hagstad, marknadschef på PUMA i Norden i en kommentar.

Uppdragsgivare: Rutger Hagstad, Head of Marketing Nordic, PUMA Nordic AB
Arbetsgrupp KAN: Ann Gacek (account manager), Anders Fredin (projektledning), Klas Tjebbes (koncept), Marcus Günther (AD), Henrik Zackrisson (copy), Andy Wendt (film).

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

KANPumaMalmö FF

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.