Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Kan du höra hur det smakar?

Publicerad: 14 September 2015, 12:32

Saatchi & Saatchi har tillsammans med Norrmejerier och Sara Haag gjort radio för att lansera Verums nya Ekologiska sortiment.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiNorrmejerierRadioMedievalVerum

Ekologisk Verum Hälsoyoghurt finns i smakerna blåbär, jordgubb–smultron, hallon, naturell och Ekologisk Verum Hälsofil naturell. Verum Hälsofil Superbär har en blandning av blåbär, acai och björnbär. Radiokampanjen innehåller fyra spotar.

– Vi tyckte att det kändes spännade att försöka göra matreklam i radio. Det enklaste skulle ju så klart vara att visa något visuellt. Men varför inte försöka sig på att beröra genom hörseln. Det brukar ju sägas att du äter både med ögon och mun. Och nu då också genom dina öron, säger Saatchi & Saatchis art director Jonas Frank.

Uppdragsgivare:
Norrmejerier – Petra Anderson Stening

Arbetsgrupp:
Art Director: Jonas Frank
Copywriter: Amalia Pitsiava
Community Manager: Nina Lee
Creative Director: Gustav Egerstedt
Projektledare: Elin Johansson
Produktionsledare: Marie Nodbrink
Original/Final Art : Louise Erdman-Sundh, Maria Wester.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.