Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Karamellkungen hjälper dig att mörka ditt godisfrossande

Publicerad: 2 Februari 2016, 09:53

När det var dags för många att lova ett godisfritt år lanserade Karamellkungen en lätt väg ut. Med kamouflagepåsarna kan godisätarna ge sken av att de ska på räkfrossa, har köpt en påse svamp eller ska fylla kylen med ägg.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjÅkestam Holst Promenad

Karamellkungen vill slå ett slag för valfriheten. Med kamouflagepåsarna slipper godissugna stå till svars inför dina kompisars eller partners kritiska blickar och kommentarer när allt du egentligen vill göra är att njuta av en påse lösgodis.

Kampanjen, som är utformad av Åkestam Holst Promenad, går i butik fram till mars.

– Vi vill alltid ge människor alternativet att välja fritt – det är det viktigaste vi har att erbjuda. Det är tillräckligt mycket måsten kring nyår och alla de förväntingar som man har på sig själv vid den här tiden på året, säger Henrik Jacobson, marknadschef på Candyking i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp
Åkestam Holst Promenad
Art director, Tobias Tolvanen
Copywriter, Linn Svensson
Produktionsledare, Catharina Hamlund
Projektledare, Jonas Bengtson
Planner, Navid Zanjani

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.