tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Kexreklamen som bryter ny mark

Publicerad: 11 mars 2014, 08:20

Droga5 lyfter fram olika familjer

Droga5 NY omdefinierar familjebegreppet i sin nya reklamfilm för kextillverkaren Honey Maid.

Ämnen i artikeln:

Droga5

KB

Krister Berntsson


Kextillverkaren Honey Maid tar ställning för olika familjekonstellationer med sin nya reklamfilm "That's Wholesome".

Begreppet kopplat till familj, brukar vara ett kodord för vit, hetrosexuell medklass, men den nya filmen, producerad av Droga5 NY, tar ett nytt grepp på vad familj betyder och plockar in homosexuella föräldrar, etniskt blandade föräldrar, ensamstående föräldar och punkföräldrar i begreppet.

– Vi ser hur föräldrabegreppet förändras dagligen i hur föäldraskapet ser ut till hur föräldrar porträtteras i media, säger Honey Maids marknadsdirektör Gary Osifchin i ett pressmeddelande. Vi vill vara med i den förändringen.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev