Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Kexreklamen som bryter ny mark

Publicerad: 11 mars 2014, 08:20

Droga5 lyfter fram olika familjer

Droga5 NY omdefinierar familjebegreppet i sin nya reklamfilm för kextillverkaren Honey Maid.


Ämnen i artikeln:

Droga5

Kextillverkaren Honey Maid tar ställning för olika familjekonstellationer med sin nya reklamfilm "That's Wholesome".

Begreppet kopplat till familj, brukar vara ett kodord för vit, hetrosexuell medklass, men den nya filmen, producerad av Droga5 NY, tar ett nytt grepp på vad familj betyder och plockar in homosexuella föräldrar, etniskt blandade föräldrar, ensamstående föräldar och punkföräldrar i begreppet.

– Vi ser hur föräldrabegreppet förändras dagligen i hur föäldraskapet ser ut till hur föräldrar porträtteras i media, säger Honey Maids marknadsdirektör Gary Osifchin i ett pressmeddelande. Vi vill vara med i den förändringen.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Droga5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.