Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Klädbutik startar tv-kanal

Publicerad: 1 Juni 2015, 09:28

I första avsnittet av The Grandpa show intervjuar Martin Sundberg journalisten Jonna Bergh och fotografen Fredrik Etoall.

Foto: Martin Sandin

En show i veckan med artister, designers, och konstnärer. Det ligger i tablån när Grandpa börjar göra tv på Youtube.


Ämnen i artikeln:

Jonna Bergh

Klädbutiken Grandpa, som huserar i Stockholm och Göteborg, har redan ett produktionsbolag som heter Grandpa electric. Nu vill man ta steget in i tv-världen och startar därför en kanal på Youtube.

– Företag hittar på och försöker skapa content. Vi har det naturligt i blodet via vårt nätverk. Vår styrka är också att vi kan paketera det på ett personligt sätt med allvar blandat med humor, säger Martin Sundberg, grundare av Grandpa electric.

Först ut på Grandpa TV kommer The Grandpa show.  Programledare är Martin Sundberg själv och tanken är att producera en talkshow med ett nytt avsnitt i veckan.

Inspirationen är hämtad från whiskeytillverkaren Famous grouse som med konceptet "Famous for a reason" har hyllat personer som gjort sig kända genom verkliga bedrifter.

– Gästerna i showen har ofta en relation till Grandpa vilket vi såklart tycker är väldigt kul, säger Helene Carlson, vd på Grandpa.

I första säsongen kommer bland andra skådespelaren Alexander Salzberger, modeskaparen Ann-Sofie Back, artisten Erik Hassle och klubbentrepenören Jacob Grandin att medverka.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

Jonna Bergh

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.