Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 26 September 2018, 12:50
Foto: Pressbild
Klarna tar sina betalningspåmminelser ett steg längre och synkroniserar digitala utomhustavlor med butikers larmsystem för att påminna om betalningen.
Det är inte bara via appen som Klarna vill göra betalningarna mer smooth. Nu beger man sig ut i den fysiska världen och synkroniserar digitala utomhustavlor med butikers larmsystem för att påminna om betalningen.
– Vi vill göra betalningar mer smooth på alla tänkbara sätt. Statistiken från vår app visar en rejäl minskning när det kommer till glömda fakturor. Nu när vi dessutom finns som betalningsalternativ i fysiska butiker blev det lite extra kul att testa hur en pushnotis skulle kunna se ut i verkliga livet, säger Christian Cabau, marknadschef för Klarna Sverige, i en kommentar.
Den som lämnar en butik med obetald vara kommer överraskas av meddelandet "missa aldrig en betalning med Klarnas app". De digitala utomhustavlorna kommer vara aktiverade runt om i Stockholm.
Bakom kampanjen står Klarnas kommunikationsbyrå Nord DDB.
Credits:
Klarna:
Christian Cabau – Marketing Director
Emelie Karlsson – Marketing Manager
NORD DDB:
Malin Marklund – Account Director
Anton Bolin – Art Director
Svante Pårup – Copywriter
Susanne Johansson – PR Director
Johan Rynell – Planning Director
House:
Director / Producer - Matilda Callenbo
Producer / FAD - Christine Norberg
Director of Photography - Natan Gullström
Post Producer/VFX Artist - Tomas Wall
Grade / VFX Artist - Robert Eskekärr
Online / VFX Artist - Olle Lindholm
Motion Graphics: Luca Monterosso
Editing: Nils Moström
Kampanjfilm hittar du här:
Alex Hartelius