Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

KLM gör reklamfilmsdebut i Sverige

Publicerad: 14 april 2015, 14:56

Bild ur filmen.

Det nederländska flygbolaget KLM gör reklamfilmsdebut i Sverige. Temat är att visa hur ofta vi gör vardagliga sysslor istället för att resa. Byrån bakom är Pool.


Ämnen i artikeln:

PoolKLM

Pool har de senaste åren varit KLM:s byrå i Norden. Men de har inte gjort reklamfilm för flygbolaget i Sverige förrän nu.
– Vi har haft stor framgång med reklamfilmer i Finland och Danmark och där fått väldigt fina effekter på uppfattningen om varumärket och försäljningen. Det här är en fortsättning på strategin att agera lokalt. säger Martin Sahlgren på KLM North Europe i ett pressmeddelande.

Den nya filmen kommer också att visas på den norska och danska marknaden. Målet är att inspirera fler att ska nya upplevelser utanför det ordinära.
– Att resa är det perfekta sättet att upptäcka något nytt och bryta av vardagens upprepningar, säger Johan Pödra AD på Pool som ligger bakom filmen.

Arbetsgrupp:
Johan Pödra, Art Director
Ulf Rönnbäck, Copywriter
Arvid Axland, Projektledare
Therese Andersson, Produktionsledare
Produktionsbolag: Hobby Factory
Regissör: Carl Sundemo
Producent: Frida Alexandersson

Uppdragsgivare: Martin Sahlgren, Brand, Advertising & PR, AIRFRANCE and KLM North Europe

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PoolKLM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.