Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Konkurrenternas bisarra Twitterkrig under Super Bowl

Publicerad: 6 Februari 2017, 08:55

T-Mobile jämförde Verizon med BDSM i sin Super Bowl-film. Det startade ett av de konstigaste ordkrigen som har skådats.


Ämnen i artikeln:

TwitterSuper Bowl 2017VerizonReklamfilmSuper Bowl

När T-Mobile sände sin tredje Super Bowl-film av sex riktade man sig direkt till Verizon. Med en pastisch på "Fifty Shades of Grey" jämförde man upplevelsen att vara Verizon-kund med ett BDSM-förhållande.

På Twitter kontrade Verizon och det blev en lika konstig som underhållande ordväxling.

— Verizon (@verizon) 6 februari 2017Yes @Tmobile, we're into BDSM. Bigger coverage map, Devastating Speed, and Massive capacity.

Här ger sig T-Mobile:s vd John Legere in i fajten.

— Verizon (@verizon) 6 februari 2017Yes @Tmobile, we're into BDSM. Bigger coverage map, Devastating Speed, and Massive capacity.

Men Verizon gav sig inte.

— Verizon (@verizon) 6 februari 2017Unfortunately no one will hear your safe word if you're on @Tmobile. 🤐

Och så fortsatte det...

— T-Mobile📱 (@TMobile) 6 februari 2017They broke our Jealousy-O-Meter! Those aren't cheap, Vzw... https://t.co/Yh7MjGtcf4

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.