Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Köper direktsänd reklam i radio

Publicerad: 28 April 2014, 10:41

chefsapotekare Annika Svedberg, Apotek Hjärtat.

Apotek Hjärtat, med reklamyrån Åkestam Holst, har köpt direktsänd reklam i Mix Megapol.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatÅkestam HolstMix Megapol

I dag, måndag, klockan 14.25 och 14.55 i Mix Megapol tar Apotek Hjärtat över mikrofonen i direktsändning för att sända ”Dagens hälsa”, i två 20 sekunders-spotar.

Medieköpet är ett led i kampanjen ”Hur mår du Sverige?”, enligt ett pressmeddelande.

Konceptet är en ”big data”-lösning och kommer att höras i radioreklam, synas i utomhusaffischering samt på digitala skärmar som är kopplade till ett API som läser av allt som sägs publikt kring hur folk mår, i realtid – med uppdatering var tionde minut.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.