Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Kreativ utomhusreklam ska få göteborgare att åka skidor i Ulricehamn

Publicerad: 1 februari 2017, 14:44

I dag är det premiär för Turistrådet Västsveriges och Forsman & Bodenfors Inhouses senaste kampanj som ska lyfta Ulricehamn som skiddestination.


Ämnen i artikeln:

Utomhusreklam

Bara en timme från Göteborg ligger Ulricehamn. Att det är en skidort på uppgång kanske inte är top of mind hos den genomsnittlige resenären. Men där finns det konstsnö och alltid möjligheter till bra skidåkning, både i utförsbacke och i längdspår. Det vill Turistrådet Västsverige och F&B Inhouse uppmärksamma genom kampanjen "Samtidigt i Ulricehamn".

– Vi vill få göteborgare att tänka på skidåkning. Göteborg är ju helt fyllt av fina spår, men tyvärr är det fel sorts spår. Men genom att utnyttja de kreativa möjligheterna i stadens spårvagnshållplatser kan vi ändå förena spåren med härlig skidåkning, säger Sanna Rosén, art director på F&B Inhouse i ett pressmeddelande.

Annonsytorna är inte den traditionella Eurosize-placeringen, utan istället glasrutan på hållplatsernas motsatta sida. En yta som sällan nyttjas för annonsering.

Kampanjen kommer att synas på utvalda platser i Göteborgs kollektivtrafik, på Göteborgs Centralstation och online.

Arbetsgrupp: F&B Inhouse
Projektledare: Karl Svedung
AD: Sanna Rosén
Copy: Johan Bloch
Produktionsledare: Maria Möller
Original: Elin Lundén

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Utomhusreklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.