Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Kulturreklam tar över driften för kulturtavlorna i tunnelbanan

Publicerad: 14 December 2020, 14:13

Från och med den 1:a januari 2021 utökas Kulturreklams nätverk till att inkludera cirka 200 kulturramar i hela tunnelbanenätet.


Storstockholms Lokaltrafik (SL) står bakom kulturramarna i tunnelbanan och vill med dessa främja det lokala kulturlivet. Länets invånare och besökare ges i och med exponeringskanalen en möjlighet att få information om kulturutbudet i regionen och nu läggs driften av ramarna över på Kulturreklam.

Entreprenaden är villkorad med förutsättningar och krav som innebär prisnivåer anpassade till kultursektorns ekonomiska villkor. Kulturramarna i tunnelbanan består av affischering i formatet 70x100 cm och ramarna återfinns jämnt fördelade på samtliga linjer i hela tunnelbanenätet. 

– Kulturramarna i tunnelbanan innebär att vi täcker in ytterligare flöden i vår strävan att erbjuda kommunikationskanaler för kultur och evenemang till hela Stockholms län. Vi är stolta över att därmed kunna erbjuda drygt 5 000 utomhusytor i fem olika mediakanaler för kulturen i Storstockholm, säger Carl Jurell, vd Kulturreklam i en kommentar

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.