Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Kungens kurva till JCDecaux

Publicerad: 1 oktober 2015, 08:21

JCDecaux vinner avtalet om reklamytorna vid Sveriges största handelsplats. Kontraktet sträcker sig över minst 10 år.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelUtomhusreklam

Det nya avtalet träder i kraft den 1 januari 2016. Då ska Clear Channel ha fasat ut sina skyltar för JCDecaux. Totalt innefattar avtalet över hundra fristående annonsytor.

– Genom att vinna detta avtal förstärker vi vår position på marknaden ytterligare. Det går också helt i linje med vår strategi att finnas på de absolut bästa och mest köpstarka platserna i Sverige. Med över hundra nya exponeringar förstärker vi vårt erbjudande gentemot kund rejält vilket är fantastiskt kul, säger vd Magnus Heljeberg i ett pressmeddelande.

Kungens kurva omsätter årligen 6,7 miljarder kronor och har 29 miljoner besökare varje år.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelUtomhusreklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.