Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Kurvig kampanj från Samsung

Publicerad: 19 Maj 2014, 14:56

I samband med lanseringen av en ny, välvd tv, kör Samsung ut kampanjen "The Curved Experiment". Genom att förlänga datorns skärm i en smartphone eller platta utlovar Samsung att betraktaren hamnar mitt i händelsernas centrum.


Ämnen i artikeln:

SamsungKommunikationsbyråerGreat Works

Betraktaren hamnar i Colosseum med 180 graders svängrum – omgivna av gladiatorer, spjut och hästar.

– Vi ville ge betraktaren en välvd upplevelse och valde därför att experimentera med samspelet mellan mobil och dator, säger Marcus Wallander och Kenna Magnusson, kreatörer på Great Works, som jobbat med kampanjen.  

Enligt Samsung är experimentet ett första steg för att etablera välvda tv-apparater i folks medvetande.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.